De camper is uitgeprobeerd!!!

11 april 2009 - Desert Hot Springs, California, Verenigde Staten

We hebben de camper nu echt uitgeprobeerd!!! Kijk maar naar de kaart.......Het is een heerlijk gevoel om zo te kunnen reizen.

San Diego was super, lekker rustig aan gedaan en natuurlijk ook een paar leuke dingen ondernomen. We zijn naar Legoland geweest, een geweldig kleurrijk park voor Isa en Sam. Heel veel interactieve dingen en je wordt ook lekker nat (zie foto’s). Verder downtown San Diego en de haven bezocht. Heerlijk verse vis gegeten in een restaurant dat mooi aan de baai lag. Ook nog een dagje genoten van het mooie weer op het strand. Sam vond het zand in het begin maar niks en al helemaal niet toen hij een handje vol ging proeven.

Vanuit San Diego zijn we naar Desert Hot Springs gereden (ligt vlak bij Palm Springs). We hadden een camping gevonden die niet op gepensioneerden was gericht, maar op families. Veel oudere mensen verblijven in deze omgeving gedurende de winter omdat het daar mooi weer is en kinderen worden gewoon niet toegelaten op heel veel plekken. We wilden daar twee nachtjes blijven op doorreis naar Arizona.

Wij kwamen vrij laat aan in de middag en het waaide heel hard. De camping bleek anders te zijn dan wij hadden verwacht en het voelde verlaten aan (we waren natuurlijk ook zo’n beetje in de woestijn). De camper schudde enorm heen en weer en maakte veel herrie. We voelden ons een beetje raar en  bedachten ‘s avonds al dat we hier de volgende dag niet zouden blijven. Na een onrustige nacht was het 30 maart, mijn verjaardag. En bij jarig zijn hoort roze taart vindt Isa. Maar waar kun je roze taart vinden in de woestijn? Na wat tranen en de belofte dat we echt op zoek gingen naar een taartje ging ze toch akkoord met een lekker eitje. In combinatie met mooie cadeaus en een verjaardagslied ontstond daar toch echt wel het ‘jarig-zijn’ gevoel. We besloten richting Joshua Tree Park te rijden en dan wel weer te zien of we nog een nachtje bleven staan. ‘s Ochtends bleek alles er toch wel weer heel anders uit te zien dan ‘s avonds......

Joshua Tree Park was mooi. Het park bestaat uit twee verschillende woestijnlandschappen, de lage Colaradowoestijn en de hoger gelegen, vochtigere en iets koelere Mojavewoestijn. Er zijn heuvels van massief rots die gebroken zijn in lossen stukken. Geeft een heel mooi effect, dat wij hebben proberen vast te leggen op wat foto’s. Een heerlijke dag gehad, hele kleine stukjes gewandeld met de kinderen. Echt afstanden afleggen is er niet bij, want in de wagen zitten vinden ze allebei maar niks. Lopen en klimmen daarentegen wel, ze zien allebei absoluut geen gevaar van vallen bij het klimmen. Sam schat zichzelf al in als een getrainde klimmer. Je mag hem niet vasthouden of helpen, hij kan het ‘zelf‘ wel. Als je hem toch een klein beetje ondersteunt, raakt hij ook echt geïrriteerd. Wel heel bijzonder om te zien hoe leuk ze het vinden in de natuur.

Aan het einde van de middag zijn we van het zuiden van het park naar het noorden van het park gereden en zijn op zoek gegaan naar taart. We vinden een supermarkt en Isa mag een taartje uitzoeken. Als we weer terugkomen op de camping (dus toch nog een nachtje) ligt ze al diep te slapen, dus het taartje blijft onaangetast tot de volgende dag. Paul en ik wisselen elkaar nog even af als de kinderen liggen te slapen en gaan nog even genieten van de hot springs en het zwembad. Super lekker en we besluiten de volgende dag nog een dagje te blijven hangen bij het zwembad.

Na deze dag van ontspanning rijden we door naar Phoenix met als doel daar een nachtje te slapen en dan verder te rijden naar Tuscon. Onderweg komen we erachter dat de we droge woestijn toch niet geweldig vinden en meer zin hebben in ‘groen’. Na de overnachting in Phoenix vervolgen we onze reis naar het noorden in plaats van naar het zuiden en stoppen in Sedona. Dit is een klein stadje waar zich vanaf de jaren ’50 en 60’ steeds meer kunstenaars vestigden en in de jaren ’80 werd Sedona een belangrijk centrum voor new-age aanhangers en mensen die in spiritualiteit geïnteresseerd zijn. We hebben een camping gevonden die zich op loopafstand van het centrum bevindt. Een heerlijk plekje!

Dit is het even voor nu, morgen begint onze dag weer vroeg. We gaan vanuit Las Vegas naar de kust rijden. Waarschijnlijk redden we dat niet in 1 dag, maar we vertrekken in ieder geval vroeg.

Tot snel en liefs!

1. Frank en Manon:
    11 april 2009
    He globetrotters! Stoere camper hebben jullie hoor. Wanneer zijn jullie in de buurt van de Bay Area/San Francisco? Dan kijken Frank en ik of we een keertje bij jullie langs kunnen komen ;o)

Veel reisplezier!
    groetjes,
    Frank en Manon
    Santa Clara, CA
  2. Bert Belder:
    12 april 2009
    Gaaf om die ruwe natuur te zien. Zijn jullie nog even bij Milton Ericksson langs geweest (De foundation). De squaw peak beklommen zoals vele van zijn clienten? Leuk is ook om te lezen dat de kids het leuk vinden wat ook terug te zien is in de foto's. Ben benieuwd of je de jackpot (die je eigenlijk al hebt) nog weet te kraken daar in Vegas. Veel plezier en ben benieuwd naar het vervolg. Bert, Marijke, Puck en Femke
  3. Carola:
    14 april 2009
    Ha Paul en Gaby!
    Leuk om jullie trip te volgen! Krijg er de kriebels van en zorgt dat wij ook onze reis (Australie) meer vorm gaan geven.
    Veel plezier!!
    Groet,
    Carola
  4. Agnes van der Spek:
    14 april 2009
    Hallo 4 lieverds,
    Wat een reis al en prachtige foto's. Wat een geweldige natuur!! Dat belooft wat voor mij.
    De kinderen hebben het geweldig naar hun zin zo te zien. Het is af en toe ook iets koeler? Jullie hebben
    jassen aan af en toe?
    Ik krijg steeds meer zin. Ik zal bij Wendy een keer
    met jullie bellen!! Kunnen we wat vraagjes die ik heb
    bespreken. Heerlijk dat het allemaal naar jullie zin gaat. Ik kijk uit naar ieder berichtje en foto!
    Dikke kus, Oma Agnes
  5. Carolien Bakker:
    16 april 2009
    Hoi lief kwartet,
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Ik heb nog nooit zo'n relaxte Paul gezien! En wat maken jullie prachtige foto's, zit helemaal te zwijmelen bij het zien van jullie kids. Wat een belevenis toch... dikke kus van Carolien
  6. laura buskermolen:
    17 april 2009
    Hoi Gaby en familie,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Hoe zijn de nachten met de kinderen? Slapen ze net zo goed als thuis?
    Veel plezier verder!!
    groetjes, Laura
  7. Nelleke van Houts:
    20 april 2009
    Heerlijk om mee te lezen en te kijken
    Flip was afgelopen weekend ook in Sedona
    en de Grand Canyon. Vandaag vliegt hij alweer boven Phoenix.
    Hier is het prettig weer, de fruitbomen
    bloesemen in de tuin, de caravan staat
    alweer op het strand in Egmond.
    Ik pluk de zonnestralen en zend jullie liefs, Nelleke